fbpx

Srušeni Antonov sklonjen sa piste pomoću oklopnih vozila

2 min. za čitanje

Avion koji je prisilno sletio u Novosibirsku 13. Novembra ovih je dana s mjesta nesreće odvučen vojnim oklopnjacima, koji su očigledno jedini bili dorasli zadatku šlepanja 180 tona teške grdosije.

Prošloga mjeseca petak 13. bio je sretan za posadu ruskog teretnog zrakoplova Antonov An-124, inače drugog najvećeg aviona na svijetu. Oni su, za slučaj da niste vidjeli prvu vijest, uspjeli bez ljudskih žrtava prisilno sletjeti s ovim avionom u zračnu luku Tolmačevo u ruskom Novosibirsku. Učinili su to s punim rezervoarima goriva i 84 tone tereta, a da pritom nisu imali na raspolaganju brojne sisteme kontrole snage motora kao niti kočnice.

Zbog svega toga Antonov je otklizao s piste i zaustavio se 300-tinjak metara nakon njezinog kraja, s polomljenim prednjim stajnim trapom i velikim (vjerojatno nepopravljivim) oštećenjima trupa. Nakon što su istražitelji dovršili svoj posao, red je bio da se ova grdosija, koja prazna teži 180 tona, ukloni s mjesta nesreće.

Očito jedina vozila koja su Rusi imali na raspolaganju, a da su dovoljno snažna da povuku Antonova s mjesta, bili su – oklopnjaci. Na YouTubeu se nedavno pojavio video zapis ovog neobičnog šlepanja zrakoplova. Kvaliteta videa nažalost nije na visokoj razini, ali moguće je vidjeti dva ruska oklopna transportera, modela BREM-1, i nekolicinu vojnika kako sudjeluju u operaciji izvlačenja 69 metara dugog Antonova An-124 s polja na koje je bio prinudno sletio.

Oklopni transporter BREM-1 izrađen je na osnovi šasije tenka T-72, a u upotrebi je u sovjetskoj (kasnije ruskoj) vojsci od 1984. godine. Osnovna namjena mu je izvlačenje oštećenih tenkova s bojišta. Svaki od ovdje korištenih oklopnjaka mase je 41 tonu, a pokreću ih dizelski V-46 motori snage 780 KS. Opremljeni su i posebnim kranovima maksimalne nosivosti 19 tona, kao i vitlom koje može potegnuti do 100 tona korištenjem sistema kolotura.

Pri izvlačenju aviona pomogla je i dizalica koja je pridržavala prednji kraj, kako bi se težina prebacila na još uvijek funkcionalni glavni stajni trap. Sve ovo događalo se proteklih dana, dok temperature u Novosibirsku nisu prelazile -10°C.

Podijeli ovaj članak
1 komentar
Subscribe
Notify of
1 komentar
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

svaka cast