fbpx

Legendarni Nissan Z uskoro dobiva nasljednika, naravno sa benzinskim motorom i ručnim mjenjačem

8 min. za čitanje

Riječ je prototipu koji koristi V6 motor s dva turbopunjača i ručni mjenjač, a za koji se vjeruje da će biti vrlo sličan serijskom izdanju s više od 400 KS.

U vrijeme brojnih premijera i predstavljanja raznih izvedbi hibrida ili pak potpuno električnih modela, pravo osvježenje dolazi nam iz Nissana. Poznati japanski proizvođač automobila pokazuje da nije sve tako sivo za ljubitelje oktanskih mirisa, pogotovo sa sportskim pedigreom. Kad spomenemo Nissan i Z seriju modela mnogim poznavateljima svijeta automobila zacakle se oči. Prikazivanje novog modela ponovno je izazvali slične reakcije kod mnogih zaljubljenika u automobile.

Nissan je prikazao model Z Proto, automobil kojim potvrđuje dolazak nove generacije legendarnog sportskog automobila serije Z. Predstavljen u Nissanovom paviljonu u Yokohami na virtualnom događanju emitiranom diljem svijeta, prototip se odlikuje novim dizajnom, kako iznutra tako i izvana te V6 motorom s dva turbopunjača i ručnim mjenjačem. Da, ručni mjenjač, a ne neki od sve prisutnijih automatika.

Iako je riječ i prototipu, brojni izvori spominju kako se serijska inačica dizajnerski ne bi trebala previše razlikovati, a za sada nisu otkriveni niti neki bitniji tehnički podaci, pa nam to daje dodatnu razinu vjerovanja kako je ovo ustvari gotov automobil koji samo čeka službenu premijeru. Model je to koji odaje počast 50-godišnjem nasljeđu serije Z, a istovremeno je potpuno moderan sportski automobil.

‘Z je čistokrvni sportski automobil koji utjelovljuje duh Nissana’ izjavio je Makoto Uchida, glavni direktor Nissana, te nastavio ‘riječ je o ključnom modelu našeg transformacijskog plana Nissan NEXT i dokazu da smo spremni učiniti ono što se drugi ne usude, od A do Z. I sâm sam ljubitelj serije Z, zato sam posebno uzbuđen što mogu potvrditi da sljedeći Z dolazi ubrzo.’

Predstavljanju su  prisustvovali mlađih i starijih obožavatelja Z obitelji, pa tako i članovi Z Cluba u Japanu, sudionici konvencije ZCON u Nashvilleu, u Tennesseeju, i entuzijasti iz cijelog svijeta. Novi je model dugačak 438,2 centimetra, širok 185 te visok svega 131 cm. Postavljen je na 19-colne kotače, i to s gumama 255/40R19 sprijeda te 285/35R19 pozadi.

Spoj prošlosti i budućnosti

Za skice i razvoj zaslužan je dizajnerski tim u Japanu, a ima mnogo detalja koji pokazuju povezanost s nekim od modela iz njegove prošlosti. Tako Z Proto krasi svjež, privlačan dizajn karoserije sa siluetom koja odaje počast originalnom modelu. Prototip kraji biserno žuta boja, boja koja je bila posebno popularna među kupcima prve generacije serije Z (S30) i modela 300ZX (Z32), s crnim krovom.

‘Spajanje retro teme s temom koja nagoviješta budućnost bio je velik izazov’, izjavio je Alfonso Albaisa, šef dizajna u Nissanu. Dizajneri su izradili bezbrojne studije i nacrte dok su istraživali svaku generaciju i utvrđivali što ih je činilo tako uspješnima. Na kraju su se odlučili za Z Proto koji bi trebao povezati desetljeća, uključujući i ona koja su tek pred nama.

Oblik poklopca motora i nakošena LED svjetla u obliku suze nepogrešivi su elementi originalnog Z-a. Dimenzije pravokutnog usisnika zraka slične su aktualnom modelu, uz dodatak ovalnih krilca koja mu daju moderniji izgled. Taj oblik istovremeno odiše sportskim karakterom i elegancijom. LED svjetla sastoje se od dva polukruga, a što je svakako poveznica s modelom 240ZG iz 70-ih godina proteklog stoljeća, a koji se prodavao samo u Japanu. ZG je imao potpuno prozirne kupole leća iznad kućišta farova, koji pod svjetlom izgledaju kao dva okrugla odraza iznad svakog fara. Ova jedinstvena karakteristika sada ima nasljeđe u modelu Z Proto.

Pogled na bočnu siluetu pokazuje najvidljiviju poveznicu s originalnim modelom Z. Linija krova proteže se od dominantnog nosa vozila do pravokutnog zadnjeg kraja. Time je stvoren profil koji podsjeća na prvu generaciju modela Z, čiji je stražnji kraj bio malo niži od visine prednjeg odbojnika, što je Z-u dalo njegov prepoznatljiv stav. Karakteristični prijelaz sa zadnjeg bočnog stakla na niski zadnji kraj dodatno ističe taj efekt.

Zadnji kraj pokazuje pak povezanost sa svjetlima modela 300ZX (Z32), ali dakako prilagođen današnjici. LED svjetla, smještena unutar pravokutnog crnog dijela koji se proteže čitavom širinom zadnjeg kraja i obavija oko vanjskih rubova, svijetle oštrim sjajem. Bočni pragovi, prednji spojler i zadnji difuzor izrađeni od laganih ugljičnih vlakana te osiguravaju okretne vozne osobine. Upečatljiv izgled modela Z Proto zaokružen je 19-inčnim aluminijskim naplatcima i dvama ispušnim cijevima.

Moderna tehnologija s retro štihom

Unutrašnjost koja se obavija oko vozača i suvozača neprimjetno spaja modernu tehnologiju s retro elementima prethodnih modela Z. Dizajneri su prilikom stvaranja putniče kabine slušali savjete legendarnih profesionalnih vozača, a što je rezultiralo idealnim kokpitom sportskog automobila za cestu i stazu. Između ostalog, to se prije svega vidi u instrumentima, a gdje su sve ključne informacije prikazane na 12,3-inčnom ekranu.

Organizovane su tako da su vozaču vidljive na prvi pogled, kao što je crvena linija koja počinje na položaju 12 sati. Tu je i novi volan u obliku dubokog tanjura, a koji ima komande za brzi pristup koje ne narušavaju retro izgled. Spoj s eksterijerom vidljiv je u žutim detaljima, uključujući i šavove na instrumentnoj ploči. Sjedala imaju posebne žute umetke i gradiranu liniju koja se proteže sredinom sjedala i stvara osjećaj dubine.

V6 motor i ručni mjenjač

Poput dosadašnjih modela Z serije, i novi je osmišljen tako da približi užitak i uzbuđenje sportskog automobila širokom krugu kupaca. Svaka nova generacija imala je snažniji motor od prethodne, premda Z simbolizira mnogo više od povećanja snage. Riječ je o vozilu koje stvara blisku vezu s vozačem, ne samo na fizičkoj razini nego i emotivnoj, i odgovara na vozačeve poticaje.

Iako se ne navode nikakve performanse, iz Nissana napominju kako je ispod poklopca motora smješten V6 benzinski motor opremljen s dva turbopunjača. Pogonski agregat uparen je 6-stepenskim ručnim mjenjačem, a koji snagu, odnosno moment prenosi na zadnju osovinu. Neslužbene informacije govore kako bi mogla biti riječ o motoru koji će vozaču isporučivati konjicu od barem 400 grla. U svakom slučaju, drago nam je vidjeti da proizvođači automobila, pa i oni koji su u tome jako dugo, ne razmišljaju samo o elektrifikaciji. Službena se premijera očekuje do kraja godine, a onda iduće i početak prodaje.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Inline Feedbacks
View all comments