fbpx

Europski parlament oštro protiv alkohola i brzine u prometu

5 min. za čitanje

Europski parlament rezolucijom traži mjere za veću sigurnost na cestama, koje bi uključivale ograničenje brzine na 30 km/h u stambenim područjima te nultu toleranciju na alkohol u cijeloj EU

U rezoluciji o sigurnosti na cestama EU-a, prihvaćenoj ove srijede u Europskom parlamentu, napominje se kako godišnje u Uniji u prometu život izgubi oko 22.700 ljudi, a njih oko 120.000 zadobije teške ozlijede. EU nije ispunila svoj cilj da se u razdoblju od 2010. do 2020. broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi, stopa smrti na cestama pala je u tom razdoblju za 36%.

Prema podacima Europske komisije, Švedska i dalje ima najsigurnije ceste (18 smrtnih slučajeva na milion stanovnika), a Rumunija je na začelju te je u 2020. zabilježila 85 smrti u prometu na milion ljudi. U Hrvatskoj je u 2020. na milion stanovnika bilo 58 poginulih, do je prosjek Unije 42.

Nula promila svugdje

Iz svih ovih razloga zastupnici Europskog parlamenta naglašavaju kako su alkohol (25%) i brzina (30%) najveći uzročnici smrtonosnih nesreća, pa smatraju da bi Komisija trebala preporučiti primjenu sigurnih i restriktivnijih ograničenja brzine kretanja vozila.

To bi značilo automatsku primjenu najveće dopuštene brzine od 30 km/h u stambenim područjima i područjima s puno biciklista i pješaka. Kako bi se dodatno promicala sigurnost na cestama, zastupnici također inzistiraju na nultoj toleranciji vožnje pod uticajem alkohola za cijelo područje EU.

Poticaji za sigurnija vozila

Europarlamentarci traže od Komisije da razmotri uvođenje zahtjeva za opremanje mobilnih i elektroničkih uređaja vozača opcijom “sigurnog načina vožnje”. Dodaju kako bi se za kupovinu automobila s najvišim sigurnosnim standardima trebali ponuditi porezni poticaji i privlačni paketi osiguranja motornih vozila.

Izvjestiteljica Europskog parlamenta Elena Kountoura je istaknula: “Europljani predugo imaju neprihvatljivo visoki broj poginulih na cestama. Ako se Komisija i države članice obvežu unaprijediti cestovnu sigurnost, te uz snažnu političku volju i primjereno finansiranje, realno je težiti tome da se broj smrtnih slučajeva na cestama prepolovi do 2030. godine. Već znamo što su uzroci smrtnosti u prometu. Stoga pozivamo Komisiju i vlade država članica da primjene posebne mjere za potporu naporima spašavanja života. Primjerice, uvođenje ograničenje brzine, posebno automatske primjene limita od 30 km/h u gradovima, ubrzani prelazak na druge načina javnog prijevoza te uspostava nove Europske agencije za cestovni promet.”

Ove i slične stroge mjere bit će nužne i za ostvarivanje nulte stope smrtnih slučajeva na cestama do 2050. – što je jedan od ciljeva EU.

Tablica: broj poginulih osoba u prometu na milijun stanovnika

 201020192020% promjena 2019-2020% promjena 2010-2020
EU-27 prosjek675142-17%-36%
Belgija785644-22%-40%
Bugarska1059067-26%-40%
Češka775848-16%-35%
Danska463427-22%-39%
Njemačka453733-11%-25%
Estonija59394515%-24%
Irska4729306%-30%
Grčka1136454-16%-54%
Španjolska533729-21%-44%
Francuska645039-21%-36%
HRVATSKA997358-20%-44%
Italija705340-25%-42%
Cipar735954-8%-20%
Latvija10369747%-35%
Litva956763-6%-41%
Luksemburg64364218%-19%
Mađarska746246-25%-39%
Malta313221-31%-15%
Nizozemska323431-8%1%
Austrija664738-19%-39%
Poljska1037765-15%-37%
Portugal806352-18%-43%
Rumunjska1179685-12%-31%
Slovenija674938-22%-42%
Slovačka695045-9%-33%
Finska5138404%-19%
Švedska282218-14%-29%
Švicarska42222621%-31%
Norveška432018-11%-54%
Island25172233%0%
Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Inline Feedbacks
View all comments