fbpx

Airbus radi brži i tiši helikopter

2 min. za čitanje

Naučnici razvijaju letjelicu koja može letjeti 400 kilometara na sat, a pri tome je tiša i zelenija od postojećih helikoptera. Simulacija je uspjela, sad slijede i probni letovi.

Helikopteri trebaju postati brži, zeleniji i tiši. Međunarodni tim na čelu s kompanijom Airbus Helicopters (AH) radi na tehnologiji kako bi ove ciljeve postigao projektom RACER. U sklopu tog projekta inženjeri s Tehničkog univerziteta u Münchenu (TUM) dizajnirali su aerodinamički optimiziranu glavu rotora za inovativni rotokopter.

Brži, tiši, zeleniji

Helikopteri polijeću i slijeću tamo gdje avioni ne mogu, ali troše više energije i postižu niže brzine u letu od letjelica s fiksnim krilima. Treba im rotor za vertikalno uzlijetanje i slijetanje te za održavanje stabilnog položaja u zraku.

RACER ne samo da ima glavni rotor, nego i krila poput aviona kako bi se stvorio aerodinamički učinkovit uzgon i smanjilo opterećenje rotora te dodatne elise koje se koriste za vertikalnu komponentu propulzije, pa tako spada u kategoriju složenih (compound) helikoptera poput nedavno finaliziranog Defianta kojega Sikorsky radi za američku vojsku.

Optimalan oblik rotora štedi energiju

Aerodinamika rotokoptera ima značajnu ulogu u postizanju velike brzine krstarenja. U projektu FURADO (Optimizacija aerodinamičkog dizajna glave rotora s punim usisavanjem) istraživači TUM-a i AH-a pozabavili su se aerodinamikom konstrukcije glave rotora.

Iako su već razvijene geometrije koje u najvećoj mogućoj mjeri smanjuju otpor trupa, do sada nije postojala aerodinamički optimizirana konstrukcija glave rotora.

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Inline Feedbacks
View all comments