“Uvoz automobila iz EU košta 150 KM”

Ilustracija
21 8.453

U Bosnu i Hercegovinu se od 1. januara mogu uvoziti motorna i priključna vozila starija od sedam godina, koja zadovoljavaju “euro 3” standard, koji određuje koliko izduvni gasovi mogu da sadrže štetnih čestica u različitim uslovima korištenja automobila.

Ilustracija

To je određeno Odlukom o izmjeni i dopuni Odluke o ograničenju uvoza putničkih automobila, teretnih vozila i automobilskih guma koju je na prijedlog Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa donijelo Vijeće ministara BiH. Naime, Vijeće ministara ovim dopunama Odluke dozvoljava uvoz vozila koja zadovoljavaju najniže tehničke zahtjeve za novoproizvedena i korištena vozila u procesima homologacije tipa vozila i homologacije pojedinačnog vozila.

Kako kaže Drago Talijan, direktor Centra za motorna vozila iz Banja Luke, kompanije koja je na čelu konzorcijuma za primjenu Pravilnika o homologaciji, homologacija podrazumijeva provjeru usaglašenosti odnosno postupak kontrole kvalitete prema strogim evropskim normama. Raspisivanjem tendera izabrani su i tehnički servisi koji ispunjavaju standarde za provođenje procesa homologacije i to njih 26.

– Kada neko hoće uvesti vozilo mora da se javi carini na granici, dobit će potvrdu i instrukcije kako završiti homologaciju. Prilikom tehničkog pregleda vlasnici vozila moraju imati potvrdu o homologaciji. Dalje se ide u administrativnu proceduru u nadležni MUP – objasnio je Talijan i podvukao da homologacija ima svoj cjenovnik, a ono što građane najviše zanima jeste uvoz putničkih automobila i taj proces se plaća 150 KM.

Na uvoz polovnih putničkih motornih vozila iz zemalja članica EU u BiH plaćaju se, kako kaže portparol Uprave za indirektno oporezivanje Ratko Kovačević, carina i to 6 posto i PDV 17 posto.

Ovom odlukom, kojom se ukida ograničenje uvoza vozila kada je riječ o granici starosti, ispunjena je još jedna obaveza BiH iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju te ispoštovana pravila Svjetske trgovinske organizacije (WTO)

(SodaLIVE.ba/Sarajevske novine)

0 0 votes
Ocijeni članak
PREPORUČUJEMO
guest
21 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments
meho

evo meni dosadno pa malo lutam po autopijacama.dali se isplati nemam pojma?

Golf je 10 godina star,preso je 210 hiljadica km i kosta 2700 Eurona.

plus 6% poreza:162 Eurona
plus 459 Eura PDV
plus 150 KM homologacija
plus put do Austrije i benzin nazad

dodje mu oko 3500 Eura za ovu limuzinu.
Dali se isplati,nemam pojma…nek svako sam za sebe izracuna…

Pozdrav iz suncane Austrije od Mehe

Fahrzeugart: Gebrauchtwagen

Endpreis: € 2.700,-

Aufbau: 4/5-Türer(5 Sitze)
Kilometerstand: 210.000 km
Erstzulassung: 11/2000
Leistung: 74 kW (101 PS)
Kraftstoff: Diesel
Verbrauch: 5,0 l/100 km(kombiniert)
Außenfarbe: Silber Metallic
Fahrzeugbeschreibung des Anbietersrufen sie bitte unter deise nummer . 069981371304FahrzeugausstattungABS
Airbag
Alufelgen
Beifahrer Airbag
Elektr. Fensterheber
Klima
Klimaautomatik
Nebelscheinwerfer
Radio/Cassette
Seitenairbags
Servolenkung
Traktionskontrolle
Wegfahrsperre
Zentralverriegelung
Glossar Motor und UmweltGetriebeart: Schaltgetriebe
Gänge: 5
Hubraum: 1896 cm³
Zylinder: 4
Leergewicht: 1210 kg
Kraftstoff: Diesel
Kraftstoffverbrauch***: 5,0 l/100 km(kombiniert)7,0 l/100 km(innerorts)4,0 l/100 km(außerorts)
CO2-Emissionen: 138 g/km(kombiniert)
Anzahl Türen: 4
Sitzplätze: 5

meho

izvinite golf se tacno zove:Volkswagen Golf 1.9 TDI Highline

Pozdrav svima koliko vas ima 🙂

Jasmin Garagic

Mozda lupam ali:
ako je vozilo registrovano u EU onda je logicno da je prije regstracije proslo i tehnicki pregled tamo gdje je registrovano.
Jel ovo sad nasi pametnjakovici hoce da kazu da su kod nas kriterijumi na tehnickom pregledu jaci nego u EU???
Ja koliko znam u EU se ne moze registrovati vozilo koje ne ispunjava EU standarde o dozvoljenoj kolicini izduvnig gasova.
Mozda ne znam bas najbolje.
Pa kod nas se jos uvijek regiatruju vozila koja jedva da imaju 80% lima na sebi.
Rupe ko lavori i registruje se.
Iza vozila dim ko da je neko potjero Koksaru kuci na 4 tocka – registruje se.
Sve ovo meni smrdi na nesto samo jos ne znam na sta. Neko pametniji od mene mozda ce to skontati pa to podijeliti s nama ostalima.

Dado

Hehe valja sebi kakvog BMWa uvest u BIH :)))

meho

nisam ni ja Jasmine neki strucnjak,ali pokusam ti malo objasniti.Na zapadu se prodaju auta koja imaju jos vazeci tehnicki pregled ( mjesec,2,3…) i auta kojima je on istekao.
po meni je logicno da ako neko kupi auto i sa njim vozi za Bosnu,mora da ima tehnicki sredjeno auto inace je opasnost za ostale u saobracaju.Znaci ima tehnicki sa zapada jos neko odredjeno vrijeme.
Druga varijanta,da neko kupi nekoliko auta kojima je istekao tehnicki na zapadu,pa ih tamo dovuce vozom,kamionom,brodom….e onda je i meni logicno da u Bosni prije registracije mora da se prodje tehnicki.
Kako tvoje pitanje kontam,izgleda da bi nasi eksperti vrlo rado i za tehnicki ispravna vozila sa zapada ubrali ovih 150 KM!!!
pozdrav i nadam se da sam ti pomogao.

meho

evo za Dadu BMW kojem tehnicki vazi do juna 2011.
kako vlasnik kaze,trebalo bi ga jos malo ispitati i popraviti,inace je u redu.

BMW 316 i compact

Fahrzeugkategorie: Gebrauchtwagen
(1 Vorbesitzer)

Endpreis: € 1.950,-

plus porez 6% = 117 Eura
plus PDV 17% = 332 Eura
plus 150 KM homogenizacija
putni troskovi i dovoz

otprilike 2300 Eura prava limuzina

Aufbau: 2/3-Türer(5 Sitze)
Kilometerstand: 271.000 km
Erstzulassung: 06/2000
Leistung: 77 kW (105 PS)
Kraftstoff: Benzin
Verbrauch: 8,0 l/100 km(kombiniert)
HU-Prüfung: 06/2011
Außenfarbe: Schwarz Metallic
Fahrzeugbeschreibung des AnbietersInspektion wurde regelmäßig durchgeführt, sämtliche Verschleißteile wurden im Juni 2009 erneuert (Stoßdämpfer, Bremsbeläge usw.) Zylinderkopfdichtung defekt, Motor läuft, Fahrzeug sollte aber vorsichtshalber mit Anhänger abgeholt werden.

ss

Opet ce da se vozaju kamikaze po cesti sve sto nevalja dodje ovde

Turkeshani No1

@meho – mozda to tebi tako izgleda ali da te obavjestim da svi mi ovde vecinom mozemo da posjetimo web.autoscout24 , mobile.de , autohaus Harmstof itd itd i naci auta sa kilometrazom 90,ooo do 120,000 itd itd ,a ne te tvoje starudije 2000g koje su pregazile preko 200,000 i 300,000 , neblamiraj se bez razloga …

ZA Harisa

Ovom odlukom, kojom se ukida ograničenje uvoza vozila kada je riječ o granici starosti, ispunjena je još jedna obaveza BiH iz Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju te ispoštovana pravila Svjetske trgovinske organizacije (WTO)

P.S . Sve je jasno – EU se rješava svojih krševa . Druga je stvar što njihovi krševi su bolji od našeg prosjeka . Al i to su nam opet oni smjestili .

meho

Turkeshani u pravu si ( citaj sto te interesuje,i ja ne citam sve komentare)…samo ta auta stoje meni pred prozorom,ja ih vidim u zivo i mogu da ih i isprobam…

a tema su auta starija od 7 godina…koja se do sada nisu mogla uvoziti?

Eto ja necu vise Turkeshan,sorry

Turkeshani No1

@MEHO- drago mi je da smo se razumjeli …

padobranac

Meho!
ja uzo’ digitron i udario te tvoje brojeve i nesto mi se konacna racunica (cijena) ne poklapa s tvojom.
mislim da to malo vise “izadje”.
koliko ti racunas na prijevoz (gorivo+putarina) iz Austije?
evo mpogo bi nam neko reci koliko bi to bilo iz Njemacke?

Daj uho svakome, malo kome glas

Ja necu nista uvoziti. Imam jugu 45 starijeg par godina od mene. 🙂 Nebi meni bio problem kupit, vec mi zao, sta cu sa jugom 🙂

Nermin

Tesko je naci auto 2000 g. ispod 300 000 km,ta od 200 000 ako je prava kilometraza su rijetkost,ja sam uvozio do sad dva auta po 5 godina starosti i bili su blizu 200 000 km ali uradi se servis za svako auto samo zavisi od cijene to je upitno da li se isplati.Sada vozim auto koje je prvi vlasnik kupio u Sarajevu novo i odrzavanije je nego bilo koje polovno iz uvoza.Kad nas covjek kupi novo(poredi se sa kucom) on se brine o njemu bolje nego svabo jer je svabi kupit novo ko nama biciklo pa samo guli 5-10 godina i ulaze minimum jer mu je isplatnije mjenjati za novo.
S obzirom kakva nam vremena dolaze Yugo ili golf 2 su idealna auta za nas

meho

*padobranac* haha dobar ti digitron…naravno dolaze tu jos kojekakvi prikriveni troskovi:

npr.autobusna karta Tuzla-Stuttgart kosta oko 70 Eura u jednom pravcu ( oko 110 u oba)
auto se u njemackoj mora odjaviti i te troskove prodavac pokusa da kupcu uvali,plus tablice za export ( crvene) i plus osiguranje koje se mora sklopiti ( oboje otprilike 60-70 eura)…
ako se jos racuna boravak u nekom hotelu za nekoliko dana ( 20-30 eura po danu),pa valja i nesto pojesti brzo se sabere jos nekoliko stotina eura.
to sve ako sve ide ko podmazano…ali treba biti oprezan…ima svuda lopova koji samo cekaju da nekoga nasamare…zato nikada ne nositi puno para sa sobom,i uvijek sa 2-3 grmalja u drustvu….
najbolje nekoga imati u inostranstvu,ko to sve uz punomoc za tebe uradi,ti samo dodjes i ko hadzija upalis kola pa za Bosnu pjevajuci;-)

padobranac

hehe tvoji komentari se svode na to: “dodjite kod mehe da vam ja prodam auto”.
kontam ja da si ti “stari charshijaner”, volis zavalit “neg ‘ljeba se najest”.
nego koliko kosta disel + putarina od austrije do bosne?
a mozda si upucen pa nam reci, kolko je avio karta do Minkena u jednom pravcu?

Meho

*padobranac* ako ces da letis i iskocis u Minhenu onda te to kosta oko 99 eura iz Sarajeva.
Putarina kroz Austriju je trenutno ( najjeftinija 10 dana Vignette) 7,90 eura.
A tunela ima 3-4 do Slovenije,i oni su ako se ne varam oko 20-30 eura zajedno,ili ti zapucas planinskim putevima,pa je besplatno 😉

padobranac

jest al ima i putarina kroz sloveniju i rvatsku.
nije valjda da neznas koliko je to sve zajedno do bosne.

Meho

*padobranac*stvarno ne znam tacno,jer nikada nisam putovao privatno,uvijek sa kombijem od firme nas 5-6 ,i ja nisam vozio ,pa ni placao….ali slovenacka i hrvatska putarina nije toliko velika…mozda neko drugi to bolje zna…
a ima i finti kod kupovine auta…na primjer ako kupis auto od nekog poznanika u Austriji i Njemackoj,on moze da ti da potvrdu da je auto umjesto 2500 eura kostao 1500 eura…pa eto ustede 😉

padobranac

ne pali to vise moj meho. haman ti nisi dugo putovo.
imaju ovi nasi carinici kojekakve tablice… godiste model.. pa ti oni ocitaju svoju cijenu.
al fala ti na informacijama dje cuo i necuo.

Meho

*padobranac* nisam stvarno znao za te cijene sto carinici imaju.ali svako polovno auto nema istu cijenu.ako prodavac ne zeli vise da uzme za neko auto,sta ima carinik sa tim?ja ti prodam mog golfa 4 za onoliko koliko ja zelim,a ne koliko to carinik odredi.za poljsku npr. to funkcionise,samo onaj prodavac koji upise u racun nizui cijenu od one sto je spakovo u sajbok cini prekrsaj ( financijski) i moze eventualno da zaglavi,ako ga neko otkuca.
pozdrav i tebi dje bio i ne bio

21
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x