fbpx

Polovna vozila neće donijeti uštedu

5 min. za čitanje
Ilustracija

“Ništa se neće promijeniti. Ono što je kvalitetno i dobro treba platiti svagdje pa i u EU, a ono što ne valja ne vrijedi ni kod nas. Dok platite putarine, poreze, homologaciju i drugo, za te pare ćete moći naći vozilo i na auto-placevima u BiH”, kazao je Igor Penal, uvoznik i trgovac vozilima iz Njemačke.Prilikom uvoza polovnog vozila u BiH, osim homologacije koja će koštati od 100 do 300 KM, potrebno je platiti i devet odsto carine plus 17 odsto PDV-a.

U Upravi za indirektno oporezivanje BiH kažu da se na nova vozila ne plaća carina jer je tako predviđeno trgovinskim dijelom Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju koji je BiH potpisala sa EU. Procedura prilikom uvoza vozila, poslije ukidanja zabrane, je da kupac vozila ovlaštenoj kući podnosi zahtjev za homologaciju, a nakon dobijene potvrde odlazi na carinu, plaća devet plus 17 odsto od fakturne cijene i carini vozilo, nakon čega ide na tehnički pregled i registraciju vozila.

I ostali trgovci automobila u BiH uglavnom ističu da ukidanje odluke neće sniziti cijene automobila od deset godina jer su cijene poslije plaćenih dažbina gotovo iste kao i ovdje. Trgovci automobila kao mjerilo najčešće uzimaju golf IV star deset godina čija je cijena u BiH i u EU gotovo ista. “Kod nas golfa starog deset godina možete naći za 9.000 do 10.000 KM”, naglasio je Penal i dodao da se za taj novac teško može naći u EU.

U Auto-kući “Boombastic” u Sarajevu kažu da će ukidanjem zabrane uvoza auta starijih od sedam godina auto-kućama biti bolje jer će imati veću kupovnu moć. “Za manje para uzimaće se više auta. To znači pojeftinjenje i 90 odsto građana upravo to čeka da bi se odlučilo na kupovinu. Zato mislim da će prodaja rasti”, ističu u “Boombasticu”. U Auto-kući “Eurocar” tvrde da će cijene automobila i sa ukidanjem zabrane biti iste jer dok se prvo nađe dobar auto, pa plati sve što treba za homologaciju, vozilo će doći na isto.”Osim toga, auto-industrija je pala, otišla je cijena procjene na carini i zato su u zadnje vrijeme auta skuplja”, napominju u Auto-kući “Eurocar”.

Naime, Savjet ministara BiH na narednoj sjednici trebao bi ukinuti Odluku o zabrani uvoza vozila starijih od sedam godina jer će već polovinom novembra krenuti pojedinačna homologacija vozila, odnosno provjera usklađenosti vozila sa evropskim i ekološkim standardima. Drago Talijan, direktor Centra za motorna vozila iz Banjaluke, koji je i nosilac konzorcijuma koji će raditi homologaciju vozila u BiH, kaže da su ostale još neke male sitnice da bi se počelo sa homologacijom te da je od izbora nosioca posla homologacije urađen veliki posao.”Ostalo je da se donesu još pravilnici o cijenama homologacije i pojedine sitnice tako da će homologacija najvjerovatnije krenuti od 15. novembra”, kazao je Talijan.

Pored Centra za motorna vozila iz Banjaluke u konzorcijumu koji će sprovoditi homologaciju nalaze si i Institut za saobraćaj i komunikacije iz Sarajeva, Centar motor iz Širokog Brijega i Institut za privredni inženjering iz Zenice. Bego Hadžić, direktor Direkcije za homologaciju iz Instituta za privredni inženjering iz Zenice kaže da je homologacija veliki posao te da će u početku biti velikih problema zbog neusklađenosti određenih pravilnika prije svega onih koji se odnose na Zakon o bezbjednosti saobraćaja.

Tip vozila God. proiz. Cijena u EU Cijena sa carinom i PDV-om Cijena registrovanog vozila u BiH

Pežo 206 2000. 2.000-3.000 evra 5.500-7.500 KM 5.600-7.000 KM
Golf IV 2000. 3.000-4.000 evra 7.500-10.000 KM 9.000-11.000 KM
Opel astra 2000. 2.500-3.000 evra 5.800-7.500 KM 6.000-8.000 KM
Reno Clio 2000. 1.500-2.000 evra 3.750-5.500 KM 4.500-6.000 KM
Škoda Octavia 2000. 2.000-2.700 evra 5.500-6.800 KM 6.000 – 8.000 KM

(SodaLIVE.ba/Nezavisne novine)

Podijeli ovaj članak
5 komentara
Subscribe
Notify of
5 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Daje meni jednog BMW iz EU :))))

Kako samo namjestiše ove minimalne razlike u cijeni, opet po leđima krajnjeg kupca, mašala…

a barem su manje ishrdana….cijena tu i tamo…
ja imam lagunu 98 god.malo presla..dobro ocuvana 2 vlasnik…ma joj bombona…a 3000 evra platio u slov….a ovdje ni za 8 hiljada ne mozes naci dobro ocuvanu..sami krsevi i istruhlo..

Ehh eto nek je golf2 kod nas 3-4 hiljade to nema nigdje …. on meni prica da nece biti razlike u cijeni ccccccccccccc… ja sam uvezo dosada 5-6 kom i znam odlicno kako to hoda …

ma pusti pricu, znam coeka koji sada dovozi auta ljudima po narudzbi, kupi od svaba pojeftino, i opet mu se isplati, kupac dobije fino auto a ne krntiju namazanu kitom (gratis ispoliranu)…