fbpx

Lukavac, grad u kojem ni snijeg nije bijel

0 min. za čitanje

Ipak, snijeg najbolje pokazuje stanje šta udišemo od raznoraznih saopštenja za javnost.

Boja snijega u Lukavcu

Ko je kriv za ovo stanje:

[poll id=”19”]

(SodaLIVE.ba)

OZNAKE:
Podijeli ovaj članak
34 komentara
Subscribe
Notify of
34 komentara
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Kriva je vlast sto nije napravila hamaretnu drzavu! Tj krivi su ljudi sto biraju nesposobne ljude!

Iz sode crn dim izlazi, normalno im iskljuciti filtere vikend…

Ovo nije prvi incident Sisecam Sode, samo što nema nikoga da reaguje. Najgori su oni koji kažu da bi za svoje dijete ubili, a gledaju svaki dan kako ih fabrike koje su dobile okolišnu dozvolu, ubijaju a kad ih pozoveš da reaguju kažu volim ja svoje dijete al velika mi globa za remećenje reda i mira

MI GRADJANI SMO KRIVI STO OVO DOZVOLIMO SEBI! NITKO DRUGI NAM NIJE KRIV

Da se ovo konstantno desava u bilo kojoj drugoj iole normalnijoj drzavi SVI GRADJANI bi izasli na ulice i protestovali, nas mogu ubijati kako hoce a mi cemo samo ovako komentare ostavljati i DALJE NISTA KONKRETNO NE PODUZIMATI!

moje misljenje da sto prije da se prikljuce svi objekti u lukavcu na daljinski toplovod. ako treba i vece stambene kuće a ne samo zgrade. sad svako ima centralno a svi loze smeće nemal. koksara je slucaj za sebe, ne znam koje cudo se desilo da dobije okolinsku ali necemo o tome sad

Fabriga cementa nemoze bit za ovo kriva jer u su i njih filteri postavljeni najvise je soda za ovo kriva.

prvo soda,cementara pa onda svi što lože ĆUMUR…….
NIJE NI ČUDO ŠTO NAROD UMIRE I DOBIVA BOLEŠČINE KAKVA SU NAM TEK PLUČAA???????????????????””

Što niste naveli u anketi kao izbor, saobrćaj, jer to je jedan od najvećih zagađivača, i ova čađ koju se vidi na fotografijama je 70% produkt saobraćaja u našem gradu. Jer kod nas su prosječno automobili stari oko 20 godina i ne zadovoljavaju normative iz bivše na Jugoslavije a kamoli ove nove Euro 6 standarde ! U koris toga ide i činjenica da je od ukupnog voznog parka u gradu 90% koriste dizel gorivo – nafta (dizelaši) a oko 8% benzin a svega 2 % alternativne vrste goriva za pokretanja vozila. A poznato je da dizelaši duplo manje zagađuju okolinu (SO2, SO, CO2, CO, teskim metali i sl.) recimo od vozila koja su pogonjena benzinom, al zato imaju enormnu emisiju čađi u okolinu iz svojih izdunih sistema. To je na novim vozilima smanjeno i dovelo se u neku normalu (Euro 6 standard – EU). Al problem je kod nas što je malo takvih automobila – novih na ulicama a dosta starijh po 20 i više godina(ponajviše GOLF 2) koji nemaju sisteme za smanjenje emisije čađi i oslatlih polutanata.

PS

Jutros sam se vratio iz Banjaluke, i primjetio sam da je kod njeh tri'puta crnji snijeg nego u Lukavcu (ako nam je za utjehu to), a nemaju nikave industrije(GIKIL-a, SODE, Cementare i sl. stvari) u blizni sem glavne gradske kotlovnice koja ispunjava ekološke standarde, a ipak im je snijeg u dosta gorem stanju. Nameće se zaključak da je problem i uzrok čađi po snijegu i tlu, saobraćaj (prije svega dizel vozila – kamioni, autobusi, auta), slično je stanje i u Mostaru, Sarajevu, Beogradu, Zagrebu (a nijedan od tih gradova nisu industrijski, samo su pretrpani saobraćajem)!

Trebalobi uvesti rigoroznije standarde pri registraciji vozila, sva vozila koja ne zadovolje Euro 6 standarde – EU, da se vrate sa tehničkog prijema, odnsono uklone iz saobraćaja. A ne da uvozimo auto optpad (starija vozila iz EU – koja ne zadovoljavaju pomenute standarade). I Popravi ce se stanje po pitanju ekologije i imaćemo ako nista čisći snieg ! 🙂

Ja sam jutros krenuo na posao i imao sam sta vidjeti.Soda nas je zaprasila da valja.Svaka cast uredniku sto je reagovao na vrijeme.Ljudi,nema rjesenja za ovo.Kada se nekome od glavonja naredi da rijese ovaj problem oni ce ga rijesiti.Do tada cemo udisati ovo crnilo.Niko nam nije kriv sto zivimo ovdje i imamo pasivnog nacelnika.MOJ PRIJEDLOG : PROMIJENITE IME PORTALA U LUKAVAC LIVE. Mali doprinos zdravijem zivotu,a ne ime glavnog trovaca.

Nihada Akeljica(izvrsni direktor za ekologiju u fabrici sode) treba za ***

Snijeg je ovako crn samo Gradu,dok je u okolnim mjestima manje čađi,znači da je krivac FSL,kao što reče neko od predhodnika,vikend je pa su malo “uštedjeli”struje na filterima,neka im je na sramotu

svu onu prasinu koja je na snijegu mi udisemo pa jeli to normalno to se samo moze desavat u BIH nigdje drugo pa mi lukavcani se trujemo iz dana u dan sve vise i vise a za to je sve kriva soda.A ako neko u to ne vjeruje nek pogleda kroz prozor ili nek izadje napolje i nek vidi kakav je snijeg i kakve je on boje.I takodjer mislim da se svi gradjani trebamo dignut i otici pred sodu i da protestuju pred sodom.to treba i nasa omladina da organizuje u skolama.

kolektivna odgovornost

Kod nas bosanaca vječito pitanje: ko je kriv za ovo, ko za ono? Bitno je naći rješenje kako da se nešto popravi. U pravu je onaj što kaže mi smo krivi za sve, ali niko od nas ne može sam ustat i otic pred Sodu protestovat, a najgore je što nismo sposobni da zajedno organizujemo proteste.
Opet ispadamo nemoćni, čekamo i nadamo se boljem.
Šta drugo da radimo?

da nije Sode nebi bilo ni Lukavca, stariji se mozda sjecaju da se zeljeznicka stanica zvala Fabrika sode Lukavac,a Lukavac je bila ona u koksari..da nas truju- truju..al sta ces? Imamo inspektore koji su potkupljeni,imamo vlast koja misli samo kako ce ostat na vlasti,a ne radi svoj poso, imamo narod koji je stoka i ceka kad ce na klanje..sta obicni cojk moze da uradi??…dvije stvari ili da umre ovde ili da bjezi odavde

nista od toga, od protesta, od prozivanja, to kod nas ne pije vode…u nasoj drzavi svako je sa svakim u sprezi, radi para naravno i niko nista ne poduzima da ne ostane kratak…a okupljanja i protesti – hmmmm bit ce odgovor kao i kod Mitala u Zenici:”Mi cemo zatvoriti fabriku i 3000 ljudi ce ostati bez posla”…sto bi Nihad iz Ovo malo duse rekao: “Senada, covjek ti je najveca zivotinja, a i ovo malo duse sto mu je bog dao, dao mu je samo da pati”

ebo vas vas lukavac svi hocete u grad eto sta se trazili dobili ste selo je milo

Ovo je katasrofa šta nam rade.

kolektivna odgovornost kako rece Dzeko ,koliko se ja sjecam moih djeciji dana Snijeg u Lukavcu je uvijek bio crn od industriske prasine.razlika sada i nekada je u tome sto se niko nije falijo da je potrosio ogroman novac na zastitu zivotne okoline.danas nasi politicari samo lijepo pricaju a nista konkretno ne rade.industrija raste a sa njom i problemi valjda ce neko i na to obratiti makar malo paznje.

Jah što se raja provaljuje i provaljuje – de neka neko nekog optuži pa nak se potpiše , pa nek odgovara za lošu reklamu .
Dilberi moji ,Soda je pojam za vas -institucija -filteri rade besprijekorno . Mnogo para je uloženo u Ekološki certifikat .
U Lukavcu je velika koncentracija auta , privatne kuće bez centralnog grijanja…tako da nije čudno što se za nekoliko dana pojave čađi – jer su prestale padavine .Dobro vam je rekao gore neko , ko je prolazio kroz gradove gdje nema industrije – stanje je isto i gore.
Čađe nisu opasne koliko žuti dim GIKIL-a.Eno dimnjačara Čađe -čio – mogo bi zaraditi još jednu pnziju .Dilberi svi pred GIKIL .

Jojjj dilavere…. kad vidim tvoj nick medju komentarima pokvaris mi dan, ma nemam napretka mjesec dana….

ove nase seljanke utegle se u helanke oce u gradu kucu da imaju a do juce u mutvaku zivile hehh hehh

Od saobracaja kako su gore naveli hm, naravno da dio dolazi od saobracaja…
Ali nema sanse da preko noci toliko pocrni od saobracaja!!
Noc prije po snijegu nije bilo istog ovog crnila…
Najbolje je vjerovati ovim sto pisu, a ne svojim ocima..
Iz sode kada su ukljuceni filteri nista ne izlazi, medjutim kada ih iskljuce gust crn dim izlazi..
Moze se samo postaviti pitanje da li su namjerno iskljucili ili je nastao tehnoloski problem…

Ko je izabrao grad eto mu grad. Lijepi moji Prokosovici.
Pozdrav za sve :)))))

Kakva auta,sta se provaljujete.Ovaj iz B.Luke vidio crn snijeg kraj puta.Samo fabrike ….najvise SODA….pa ljudi ona je titino godiste..de ti izlijeci bolesnika od sto i kusur godina.I meni nije jasno dilavere imas li ti imalo mozga…..makar i pohovanog….pusti se politike prihvati se krampe……pristajat ce ti.CUUUUUUUUUUUj auta.

Meni je bila milina 80-tih godina hodati bos u prasini od 10cm u Lukavcu kao i svakom djetetu, ali kao sto rece Lolo Bosanac niko se tada nije na sav glas hvalio koliko je ulozeno u zastitu okolisa i raznorazne filtere…a ti Dilavere idi u koje selo pa vidi jel kod njih snijeg crn…ili mislis da u selima nema auta i da su sve kuce prikljucene na centralno grijanje pa nema ni cadji iz odzaka

Najbolje bi bilo da se zatvore i Koksara i Soda i Cementara pa da onda vi možete da udišete čisti zrak i grickate nokte. Našli ste nešto da se bunite a pola Lukavca i pola Općine Lukavac radi u nekoj od navedenih. I još nešto prvo je napravljena Soda pa tek se onda počeo razvijati Lukavac. 🙂

Katastrofa. Najgore mi je kada oni (cementara, soda i gikil) kažu da su uložili u zaštitu okoline, prirode tako što su donirali sredstva za stotinja sadnica koje su zasađene na doložaj. Znači sa 1000-2000 KM zamažu oči narodu i općini i vode tu propagandu kao da nam nije njih nestalo bi kisika na planeti.
Nažalost, zakonski propisi su takvi da firmama poput naših zagađivača je finansjijski prihvatljivije plaćati kazne koje odredi nadležna inspekcija nego investirati u filtersko postrojenje koje košta puno para a i troši puno električne energije u radu. (Čast Cementari)
Izgleda da nam ne preostaje ništa više nego da TRPIMO I UŽIVAMO U RADU OVIH FABRIKA.

Ljudi moji Lukavac je ind.grad i uvjek je snijeg pocrnio nakon nekoliko dana.Fabrike moraju raditi i postojati.Naravno da se mora i voditi računa o zagađenosti i prašini.To je zadatak svih nas.Da se može smanjiti zagađenost i prašina ,može.Evo primjera:
Voz iz rudnika Šikulje vozi 1500 tona uglja a svjedoci smo ovih dana da šljeperi puni uglja voze kroz grad bez cerada i ispuštaju iz auspuha “divan”miris.Takođe kamionima se vozi uglj iz Banovića,Mramora,Stanara za sodu i cementaru.I to velike količine a pruga postoji na svim pravcima ali zaboga moraju to kamioni jer boga pitaj ko je sve u igri.

Ovaj problem se može rješti !
Samo treba angažovati stručnjake iz ove oblasti.
Ja koliko znam na Univerzitetu u Tuzli, konkretno na Tehnološkom fakultetu se školuje kadar – inženjeri iz oblasti ekologie i zaštite okoline, evo već dugi niz godina i to na odsjecima: “Ekološko inženjerstvo” i “Zaštita okoline” !
Vjerujem da je do sad izškolovano dosta inženjera iz ove oblasti (koji su vrhunski stručnjasti za oblast ekologije i zaštite okoliša – trenutno najtraženijeg zanimanja u Europi a i svjetu, “a i kod nas”), neki su postali magistri i doktori nauka. Nisu valjda svi otišli iz BiH ? Ostao je valjda neko od tih silnih studenata – inženjera i stručnjaka ?!

Pomozi te nam Tehnolozi !!

Prije nego se iko okrivi za bilo sta lijepo je znati sledece dvije stvari:

Prvo, najvece cestice cadji (koje i boje snijeg u crno) nisu i najotrovnije nego ta TITULA pripada mikrocesticama otrovnih gasova koji se ne vide golim okom, necesto nemaju ni miris ni ukus, ne ostavljaju trag na snijegu i itekako kuljaju iz dimnjaka u i oko Lukavca.
Drugo, najvece cestice su ujedno i najteze i najkrace putuju poslije izlaska iz dimnjaka tako da i najprije padnu na zemlju i “oboje” snijeg u crno.
Malo detaljnije sto se tice cestica cadji koje zacrne snijeg u Lukavcu to ozgleda ovako:
Sitnije cestice cadji i druge koje se izbace u atmosferu iz fabrickih dimnjaka dostizu i u slojeve na visinama od par stotina metara zbog toga sto su i same tople (zbog sagorijevanja koje ih i proizvodi) a i nosene su toplim zrakom iz dimnjaka.
Ono sto je najbitnije je njihov DOSEG, ili daljina koju prevale prije nego padnu na zemlju.
Doseg zavisi od brzine hladjenja cime postaju teze i brze padaju na zemlju te brzine i smjera zracnih struja u nizim slojevima atmosfere.
Tu je interesantno i to da zracna strujanja prate tokove rijeka tako da cestice koje se izbace u Lukavcu putuju NIZVODNO i odlaze prema mjestima koja su u nasem slucaju zapadno od Lukavca: Puracic, Dobosnica, Gnojnica, …
Saminm tim cestice koje se izbace iz dimnjaka ISTOCNO OD Lukavca putuju prema Lukavcu a tu se ubrajaju cestice cadji koje se izbace u atmosferu iz dimnjaka Termoelektrane Tuzla koja dnevno spali OGROMNE kolicine visokokaloricnog UGLJA ciji je nusprodukt OGROMNA kolicina CADJI.
Cestice cadji mogu da putuju i kilometrima a u toplim ljetnjim danima, kada se i one kao i topli zrak
kojim su izbacene iz dimnjaka i nosene kroz atmosferu sporije hladi pa ih odnosi i u veoma visoke slojeve
atmosfere, mogu da prevale i desetine kilometara prije nego padnu na zemlju.
Onaj ko je bar malo razmisljao svojom glavom i istrazivao po internetu mogao je da dodje do sledecih par zakljucaka:

1. Cestice cadji koje su najkrupnije od zagadjivaca, a samim tim i najteze i najmanje opasne za zivot covjeka, najkrace putuju od dimnjaka.
2. Put majkrupnijih i najtezih cestica cadji se posebno skracuje zimi kada se topli zrak kojim su nosene najbrze
ohladi i one padnu najblize svom izvoru.
3. Crnilo po snijegu koje je definitivno ponajvise proizvod SiseJam-a nije najveci problem i nije glavni
uzrocnik bolesti ljudi koji zive u njegovooj blizini nego je to bas ono sto niti se vidi u zraku, niti na
automobilime koji se zacrne i ljeti, niti se vidi na snijegu, nego su to otrovni plinovi koji svakodnevno kuljaju iz dimnjaka fabrika oko Lukavca.
E tu se vec ne radi samo o mjestanima Lukavca nego najvecim dijelom stanovnicima okolnih sela jer otrovni plinovi su laksi od zraka i vrlo brzo dostignu veliku visinu a samim tim su i najdalje odneseni zracnim strujama u svim pravcima a najvise nizvodno od Sprece.

Ono GLAVNO je da u Lukavcu jeste najprljaviji snijeg ali da ono sto je najopasnije i najotrovnije zavrsi daleko od lukavca i truje ljude u njegovoj okolini.
Na zalost ljudi koji zive u okolnim mjestima (selima) su u zabludi i misle da Lukavcani sami treba da se bore protiv zagadjenja i drze se po strani ne znajuci da su bas oni ti koji spadaju u najugrozeniju kategoriju i time sto sjede po strani i cute najvise sebi stete. Najveci dio stanovnistva opstine Lukavac je oko njega. Bez tog stanovnistva se NIKADA nece postici KRITICNA MASA koja ce natjerati one koji su DUZNI da se pobrinu da se fabrike drze normi o dozvoljenoj koncentraciji zagadjivaca koji se ispustaju u zrak.
Samo ZAJEDNO gradjani opstine Lukavac mogu postici da svi udisemo cisci zrak.
Oni koji zive u gradu ne treba da se dovode u zabludu jer ako najotrovniji dio zagadjenja iz dimnjaka dodje do sele ipak ta sela su ZELENA OD SUMA koje dobrim dijelom pomazu da se udise cisci zrak.
Nejednistvom SVI GUBE a jednistvenim nastupom i organizovanim protestima pred opstinom koja je nosilac vlasti i jedini faktor koji moze natjerati fabrike da nas NE truju MOZE se postici cilj da Lukavac ima cisci zrak.

Nadam se da je bar u ovom slulcaju jasno da se grad i selo ne smije drzati odvojeno i zasebno.
Tako svi gubimo.

Ja se pitam gdje su oni koji treba da prednjace u kritikama i organizovanju tribina, diskusija pa i narodnog okupljanja ako ne moze drugacije?
Tu mislim na samodeklarisane “zelene”, ljubitelje prirode, ljubitelje zivotinja, …
Uglavnim sve one kojima su puna usta humanisti i zelenila ali samo kada se radi o iskamcivanju novcanih sredstav za TZV NVO (Nevladine Organizacije).
ONI su ti koji trebaju da budu pokretacka znaga a ne cuju se zivi.
Izgleda da vise nista sto je za pare NIJE nevladino.
Izgleda da smo prepusteni sami sebi.
Kada je rijec o zdravlju ljudi i okolini niko se ne upinje previse ali zato su glasni kada je rijec o zastiti pasa lutalica koji napdaju ljude.
Covjek se zapita: “Zivimo li mi to na planeti majmuna i drugih zivotinja ili na planeti na kojoj je najsuperiornije bice covjek?”
Odgovor se sam namece jer nas itekako prave majmunima.

PS
Izvinjavam se na duzini ali bjerujem da ima i pokoja pametna.

Otpisani – u Sodi krampe nose samo NK radnici – takvi ko ti – a ima ih vrlo malo .Ako fabrika ima 100 godišnju tradiciju , ko što navodiš , to ne znači da ima i staromodnu tehnologiju. Naprotiv – napravljena su potpuno nova moderna postrojenja , a vrpcu je prerezao lično Haris Silajdžić .Eno ga se smiješi sa velike fotografije u pogonu Teška soda , a u društvu sa prvim čovjekom megakompanije ŠIŠE DŽAM .Inače ova kompanija ima u Turskoj fabriku Sode od 3000 tona /dnevno i naša Soda im uopšte nije trebala . Istina je slijedeća : Turska vlada zamoljena od strane predsjedavajućeg Predsjedništva BiH , Dr Harisa je pristala da kupi i pomogne ovu napaćenu zemlju i ovaj napaćeni Bošnjački narod i ove napaćene Sodare .( napaćene jer je Selim Bešlagić htio da je zatvori – tone mu Tuzla ).
Uložili suTurci 100 mil eura da bi fabriku postavili na noge . Fabrika je izvoznog karaktera i skoro sva proizvodnja ide za Europu . Ta ista Evropa traži standarde – kako sa Sodu tako i za okoliš . Fabrika sve to ispunjava .
Vama neznalicama mogu reći – da umjesto da svi zajedno kažemo veliko hvala islamskim prijateljima iz Turske , vi ovdje iznosite netačne , neprovjerene podatke i lošu reklamu .
Ako fabrika radi 100 godina , kako to sada da je odjednom problem .A nije . Biće da je nekome zatrebalo para , pa polako preko naivnih masa( Vas ) diže prašinu kako bi preko neke nevladine organizacije pokupio love .
Hvala Silajdžiću i Turcima za povišicu od 10 % na recesiji .Hvala im što zapošljavaju djecu Sodara .Idemo dalje u nove rekorde .

I kad sam ja bio mali , snijeg je znao biti ovakav .Prema tome , nije to nista novo .
Licno bih volio da u svim ovim nasim zagadjivacima zraka radi sto vise nasih ljudi , tj da nas je puno zaposleno , a nama je svakako zivjet u ovakvoj sredini , pa bila ona cista /a mi nezaposleni/ili bila necista /a mi zaposleni/pa nemamo vremena mlatit praznu slamu i pametovat sa svojim komentarima.
Nego sta drugo covjek da radi kad je nezaposlen , nego da cita sve ove vijesti i da na svaki lonac bude poklopac tj da svako od nas iz svoje sobe pisuci ove komentare kaze nesto PAMETNO.
E da sam bogdom zaposlen , neg sto ovdje laprdam !