fbpx

Automafija u BiH se specijalizovala za krađu BMW-ova

8 min. za čitanje

bmwTu je naročito riječ o modelu X5, X6 te drugi novi skupocjeni modeli. Ovo je za Oslobođenje potvrdio i Milan Božić, šef Odjela za imovinske delikte MUP-a Kantona Sarajevo.

Nema naručivanja vozila

Iako se sve učestalijom krađom jednih te istih automobila sticao dojam da se baš ta vrsta vozila naručuju za krađu između različitih automafijaških grupa i potencijalnih kupaca, u MUP-u Kantona Sarajevo su nam kazali kako se skupocjena vozila kradu zbog njihove enormne vrijednosti zbog koje se lakše prepordaju.

– Istina je da je u posljednje vrijeme u porastu krađa luksuznih automobila, posebno marke BMW pa vrste X5, X6 i slično. Naime ovi automobili su izuzetno atraktivni zbog svoje velike vrijednosti. Nakon krađe oni se nude za novčani otkup za sitne pare u odnosu na njihovu vrijednost ili se pak veoma lako prodaju jer se daju po znatno nižoj cjeni od one koja je zaista zastupljena na tržištu. U takvim slučajevima na djelo stupaju dobro povezane kriminogene grupe koje ih izvoze u drugu državu te se oni tamo prijavljuju kao stranci sa krivotvorenom dokumentacijom i na taj način registruju i legaliziju – priča nam Božić.

Takav ulazak automobila u legalne tokove je veoma jednostavan, pojašnjava Božić, jer službenici koji registriraju vozila nemaju načina da provjere da li je dokumentacija koja se daje validna ili pak krivotvorena odnosno da provjeravaju brojeve šasija na vozilima i slično. Upravo to se desilo i Ivici Divkoviću, državljaninu BiH porijeklom iz Tuzle, koji godinama živi i radi u Švajcarkoj. Naime, Divkoviću je ispred porodične kuće u Tuzli prije nekoliko godina ukraden BMW 520i i to dok je bio na odmoru sa porodicom u našoj zemlji. Automobil vrijedan 35.000 KM nikada nije pronađen.

– Ja jednostavno ne mogu da vjerujem da se tokom ovih sedam godina nije moglo ući u trag automobilu koji je veoma skupocjen. Ja sam odmah nakon krađe otišao u policiju i cijeli slučaj prijavio i čak rekao da sumnjam da sa krađom ima veze moj komšija zvani Kića koji je u tim vodama. Međutim, uprkos tome nije bilo nikakvih rezultata. Nekoliko godina kasnije svoj sam automobil vidio u Makarskoj – priča Divković za Oslobođenje. Ono što je vidio prijavio je i policiji u Hrvatskoj ali bez rezultata.

Slično se dogodilo i Rami Bajriću, vlasniku poznate firme Adazal kojem je prije dvije godine ukraden BMW X5 tada vrijedan 100.000 KM. Iako mu je nakon krađe automobila nuđen otkup za četvrtinu njegove stvarne vrijednosti, Bajrić na to nije pristao vjerujući da će policija sa kojom je sarađivao stati u kraj lopovima i vratiti njegov automobil. Međutim, to nije bilo moguće. Mafijaši koji su mu tražili novac znali su svaki njegov korak što je zapravo ukazalo na usku povezanost mafijaša sa policijskim krugovima ali i olakšicama na graničnim kontrolama koje omogućavaju prelazak ukradenih automobila preko granice bez mnogo problema.

Upravo na razbijanju ovakvih grupa posljednjih godina radila je sarajevska policija pa tako su provedene akcije Kamen, Kum i Trebvević koje su imali za cilj razbijanje ovih kriminogenih grupa povezanih sa policijskim službenicima. Međutim, nakon spektakularnih hapšenja početkom ove godine, poznati kriminalci poput Peđe Spaića, Danila Cicovića, Mehmeda Bešlije, Nijaza Karkelje i drugih, su se nakon izvjesnog vremena provedenog u zatvorima ponovo našli na slobodi. To je rezultiralo novim krađama automobila i to onih skupocjenih.

Oružana razbojništva

Ovoga puta, krađe su se ne samo BMW-ova već i drugih skupih automobila iste klase, barem kada je Sarajevo u pitanju, počele događati i u razbojničkoj varijanti. Najbolji primjer za to jeste događaj od devetog avgusta ove godine kada je Mirzi Imamoviću, sinu poznatog sarajevskog biznismena Nihada Imamovića, ukraden skupocjeni automobil audi A7. Oružano drumsko razbojništvo desilo se u sarajevskom naselju Ciglane, tačnije u ulici Husrefa Redžića. Jedno auto se zaustavilo ispred Imamovića te su ga dvojica muškarca s pištoljima natjerali da izađe iz auta i odvezli su se u nepoznatom pravcu. Upravo ovakva krađa se nekoliko dana ranije dogodila i u sarajevskom naselju Alipašino polje pošto je jedan mladić do haustora doveo svoje prijateljice nakon noćnog izlaska. Razbojnici su mladića uz prijetnju upotrebom pištolja istjerali iz auta i odvezli se u njemu u nepoznatom pravcu. Isto se dogodilo i u subotu navečer kada su nepoznati razbojnici u sitnim noćnim satima u ulici Kurta Šorka presreli Đ.M. te mu uz prijetnju drvenim palicama oteli audi A6 i novac koji je imao kod sebe.

Isplative krađe

Božić za Oslobođenje tvrdi kako kriminalci ne biraju od koga će ukrasti auto te da apsolutno nemaju u vidu činjenica da vozilo kradu od neke poznate osobe već koliko neki BMW, škoda, audi ili VW vrijede. Tako, nisu ni znali da su nedavno u sarajevskom naselju Grbavica ukrali automobil audi A6 Seadu Lisaku, direktoru Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije, a koji je zapravo u vlasništvu Granične policije BiH.

Da niko nije siguran svjedoči i činjenica da je automafija početkom 2008. godine i vladiki zahumsko-hercegovačkom Grigoriju ukrala „VW passat”. Kriminalac je u jurnjavi oštetio ukradeno vozilo te ga je onesposobljenog ostavio u Popovom polju kod Trebinja, gdje ga je policija pronašla nakon dva sata. Vladika je tada javno tražio da policija počne hapsiti kradljivce automobila. No, uslijedila je prijetnja da će i njemu “doći glave”. Sportskom komentatoru i bivšem golmanu Sabahudinu Saši Vugdaliću lopovi su u noći s 30. na 31. jula 2012. godine ukrali automobil. Odvezen je s parkinga u ulici Marka Marulića br. 3. I poznatom pjevaču Asimu Brkanu ukraden je „volkswagen polo„ u jeku njegovog preseljenja u Sarajevo. Brkan priznaje da je morao dati dodatni novac za svoje vozilo. Navodno je riječ o 15.000 KM.

Prije dvije godine ukradena je i „škoda octavia”, vlasništvo Marka Dominkovića, zamjenika direktora Državne agencije za istrage i zaštitu (SIPA). Prošle godine je ukraden službeni auto “BMW 5″ Bože Ljubića, dopredsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine BiH. Prije nekoliko godina je ukraden i automobil tadašnjeg ministra sigurnosti, a danas državnog ministra pravde Bariše Čolaka. Nemali broj drugih zvaničnika je imao takvo neugodno iskustvo. – Oni kradu isplative automobile za čiju krađu imaju potrebnu opremu odnosno takozvane dekodere i koju po potrebi čak i između sebe razmjenjuju te automobile koje će jednostavno prodati po nižoj cijeni ili pak rastaviti u dijelove – pojašnjava Božić.

(SodaLIVE.ba/Oslobođenje)

Podijeli ovaj članak
Napišite komentar
Subscribe
Notify of
0 komentara
Inline Feedbacks
View all comments