fbpx

Problem pružnog prelaza se može riješiti, ali treba malo volje

4 min. za čitanje

pruga2

Piše: Nedim Zejnilović

Činjenica je, dakle, da oni koji bi trebalo da povedu računa o uređenju društvenog života i egzistencije u ovom gradu treba samo malo da se potrude. Pozivajući sve faktore da se uključe u problem pružnog prelaza Bistarac iznosim i činjenice koje mogu izvršiti pritisak na Željeznicu da kvalitetno riješi navedeni problem.

Smjernicama izdatim od strane Direkcije za ceste FbiH i JP „Putevi Republike Srpske“ decidno se kategorišu putni prelazi i način njihove signalizacije (navode iz dokumenta iznosim kasnije).

Na temelju smjernica lako je postaviti i „smjernice“ za djelovanje u pravcu Željeznice u smislu rješavanja problema.

Općina kao institucija koja može uputiti zahtjev Željeznici treba jednostavno da snimi situaciju „na terenu“ što je vrlo jednostavno:

  • angažirati osobe za snimanje prometa na pomenutom pružnom prelazu, npr. sedam dana (kako bi se obuhvatili svi dani u nedjelji) u vremenu od 06 – 22 sata (da se zanemari kao nebitan promet od 22 – 6 sati radi lakšeg sprovođenja mjerenja) čime bi se dobila frekvencija prometa koja je bitna za kategorizaciju putnog prelaza.

Kada se pogledaju odredbe prometa (Prn – putni prelaz u nivou):

4.5.5 Određivanje kriterijuma gustoće putnog saobraćaja

Putni saobraćaj na Prn je:

  • povremen (sezonski) – PGDP je do 25 vozila;
  • rijedak – PGDP je između 25 i 250 vozila;
  • srednji – PGDP je između 250 i 2,500 vozila;
  • gust – PGDP je između 2,500 i 7,000 vozila;
  • veoma gust – PGDP je 7,000 ili više

Dobivamo kriterijum gustoće putnog saobraćaja. Smernicama je definisana zaštita pružnog prelaza i vrlo je jednostavno odrediti da li na pružnom prelazu Bistarac treba da stoji „zaštita“ ili ne.

4.9.2 Kategorizacija zaštićenih i nezaštićenih Prn

Prn mogu biti zaštićeni ili nezaštićeni.

  • Nezaštićeni Prn su prelazi koji su označeni samo sa znakom “Andrejev krst”.
  • Zaštićeni Prn su oni koji su opremljeni sa tehničkim sredstvima koja učesnicima u putnomsaobraćaju onemogućavaju prelazak željezničke pruge (poluge (polu-)rampi) ili kojanajavljuju dolazak voza i/ili sprečavaju učesnike u putnom saobraćaju da pređuželjezničku prugu (putni signali), ukoliko se voz približava Prn ili ukoliko preko njega

4.9.3 Obaveza zaštite Prn

Bez obzira na brzinu kretanja vozova, Prn mora biti zaštićen:

  • ukoliko je na putu srednji ili gust saobraćaj;
  • ukoliko je željeznički saobraćaj veoma gust;
  • ukoliko na nezaštićenom Prn nije moguće obezbjediti preglednost prostora;
  • ukoliko Prn nije moguće ukloniti, preusmjeriti ili izgraditi prelaz iznad nivoa odnosno ukoliko je to ekonomski neopravdano;
  • na putevima sa redovnim autobuskim linijama javnog prevoza putnika;
  • na glavnim državnim putevima druge kategorije i regionalnim putevima prve kategorije;
  • na dvotračnim ili višetračnim prugama.

Očito je, dakle, da pružni prelaz u nivou mora biti zaštićen ukoliko je njegov promet preko 250 vozila dnevno. Pored ovog faktora stoji i stav 3 koji govori o preglednosti prostora kao i 4 stav.

Naravno, postoji mogućnost da su neke stvari u ovom članku previđene ali njegova namjera nije bila da elaborira situaciju nego samo da potakne rješavanje problema kao i da pokaže kako se sa malo dobre volje i angažmana može rješavati problem.

Ostaje nadležnima da se malo pozabave istim da ga riješe ili dokažu da to nije moguće.

OZNAKE:
Podijeli ovaj članak
1 komentar
Subscribe
Notify of
1 komentar
Most Voted
Newest Oldest
Inline Feedbacks
View all comments

Naravno da se moze rijesiti samo treba POSTENJA.